понедељак, 22. јануар 2018.

Moka torta

O strasnoj ljubavi između kafe i mene pisala sam u  receptu Liker od kafe , ali zanimljivo da sam malo slatkiša pravila sa njom, ako izuzmemo već čuveni Tiramisu, koga, usput rečeno, tek planiram uskoro da  postavim, ali sa domaćim piškotama i maskarponeom, čisto eto fore radi ☺

Inspiraciju sa ovu moju Moku dala mi je  Lana i njena Mikado torta 











Sastojci za 3 korice:
  • 10 jaja
  • 150 g šećera 
  • 2 ravne kašike brašna
  • 10 g kakaoa
  • 170g blago tostiranih i samlevenih oraha

Sastojci za fil:
  • 6 jaja
  • 100g šećera
  • 160g mlečne čokolade
  • 50 g crne čokolade
  • 50ml jake kafe (proceđene)
  • 280g putera

Sastojci za sirup za korice:
  • 160ml vode
  • 110 g šećera
  • 4 ravne kašičice instant kafe



Potrebne su 3 korice. 
Kada u  njih idu cela jaja, uglavnom ih mutim odjednom sa šećerom, ne odvajam posebno belanca od žumanaca, ali na ovaj način se muti duže, dok se smesa i bukvalno ne utrostruči, što je negde oko 10-15 minuta mućenja, opet zavisi i od jačine miksera. Gotovo je onda kada isključite mikser i ona količina smese sa metlica padne prosto nazad u činiju, nikako ne curi. Potrebno je malo prakse možda oko ovoga, ali ponekad mi je lakše nego da  odvajam posebno belnaca i žumnaca, da posebno mutim jedno, postepeno dodajem drugo....jer efekat je na kraju potpuno isti. 

Kada se količina umućenih jaja sa šećerom utrostručila, umešala sam polako  2 prosejane ravne kašike brašna i 10g kakaoa, kao i 170 g prethodno malo tostiranih, pa samlevenih oraha. Pažljivo sa orasima da se ne prepeku, jer mogu tada biti gorki.

Pekla sam u 2 pleha, podelila smesu na 2/3 u jedan veliki iz rerne dim. 42x33cm, i preostalu 1/3 u plehu dim. 20x34cm.

Čim se ispeku, napraviti sirup.
Zakuvati vodu, šećer i kafu, neka vri sve min-dva i odmah premazati korice, najbolje četkicom, pa dok se korice hlade, napraviti fil.

Na pari se skuvaju jaja sa šećerom, prethodno dobro umute mikserom i tokom kuvanja se stalno meša smesa, ovoga puta dovoljno je žicom, zatim doda kafa, pa nastavi mešanje sve dok se krem ne zgusne, onda  ubaci izlomljena  čokolada i opet meša dok se ne rastopi i sve lepo sjedini. 

Kada se krem totalno ohladi izmešati ga sa prethodno umućenim puterom, sve lepo izmešati i filovati korice. Ukrasiti po želji.















Нема коментара: